Populiarūs įrašai

šeštadienis, kovo 03, 2012

10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje


Kaip skelbia Lietuvos statistikos departamentas, internetinė prekyba nuo 2006 iki 2011 metų šalyje išaugo keturis kartus. Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos (LEPRA) prezidento ir pigu.lt generalinio direktoriaus Dainiaus Liulio teigimu, elektroninė prekyba šalyje ypač populiarėja. Tai rodo sparčiai augantis apsiperkančių internetu Lietuvos gyventojų skaičius. Šiuo metu internetu perka apie 20 proc. gyventojų, o prieš metus buvo šiek tiek daugiau nei 10 proc., tad elektroninė prekyba išaugo dvigubai. Tačiau nuo Europos Sąjungos vidurkio (40 proc.) ar kaimyninių šalių – Latvijos, Lenkijos – vis dar atsiliekame

Remiantis tarptautinės interneto srautų stebėjimo bendrovės Alexa duomenimis, pateikiame populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje sąrašą (2012 03 03 duomenimis):
  1. http://www.pigu.lt/
  2. http://www.skytech.lt/
  3. http://www.e-senukai.lt/
  4. http://www.b-a.lt/
  5. http://aivashop.lt/
  6. http://www.aliba.lt/
  7. http://www.patogupirkti.lt/
  8. http://www.neriba.lt/
  9. http://www.azon.lt/
  10. http://www.avitela.lt/

Taip pat skaitykite:
Kodėl verta pirkti internetu?
Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?
Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?

Kaip atrodytų apsipirkimas įprastoje parduotuvėje pritaikius interneto taisykles? [video]

Turbūt sutiksite, kad pirkti internetu yra tikrai paprasta. Tačiau įdomu, kaip atrodytų apsipirkimas įprastoje parduotuvėje jam pritaikius interneto taisykles? Žiūrim video :)


Taip pat skaitykite:
Kodėl verta pirkti internetu?
Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?
Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?
10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje

penktadienis, kovo 02, 2012

Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?


Pirkdami Europos Sąjungos ribose, jokių papildomų išlaidų nepatirsite - mokėsite tik už įsigytas prekes ir jų pristatymą. Pagal šiuo metu galiojančius įstatymus, iš trečiųjų šalių internetu pirkti siuntiniai apmokestinami tokia tvarka:

PVM — Pridėtinės vertės mokestis. Šiuo metu jis yra lygus 21%. Mokestis taikomas, kai:
Prekė yra komercinio pobūdžio ir viršyja 75 litų sumą.
Prekė yra nekomercinio pobūdžio ir viršyja 160 litų sumą.

Muito mokestis. Tai kintamo dydžio mokestis*, paprastai apie 3%. Taikomas tuomet, kai:
Prekė viršyja 150 eurų (518lt) sumą.
Jei siuntą nekomercinė ir yra iki 700 eurų (2400lt) vertės, taikomas pastovus 2.5% muito mokestis.

* Iš trečiųjų šalių importuojamų (atsiunčiamų) prekių muito tarifus galima rasti Lietuvos muitinės tinklalapyje, adresu: www.cust.lt, rubrikoje "Integruotas tarifas LITAR". Importo muitas priklauso nuo konkrečios prekės kodo.

Svarbu: PVM ir muito mokesčiai skaičiuojami nuo sumos, gautos prie tikros prekės kainos pridėjus siuntimo išlaidas. Jei nurodyta, jog siuntimas nemokamas muitinė gali paskaičiuoti siuntimo kainą pati.

Jeigu siuntinys yra gabenamas ne paprastu paštu, o per privačias kurjerių kompanijas kaip TNT, UPS, DHL, FedEx ir kt., gali tekti sumokėti už muitinės tarpininko paslaugas. Tai gali kainuoti  50-200 litų.

Kokios siuntos laikomos nekomercinio pobūdžio siuntomis?
  • Jeigu siuntos nėra siunčiamos reguliariai;
  • Susideda tik iš gavėjo ar jo šeimos asmeniniam vartojimui skirtų daiktų, nei savo pobūdžiu, nei kiekiu nepanašių į komercinius;
  • Yra siuntėjo siunčiamos gavėjui be jokio užmokesčio.

Kaip siuntą galima „padaryti“ nekomercine ir išvengti muito bei PVM mokesčių?

  • Siuntėjas ją deklaruoja kaip dovaną(„gift“);
  • Prekės siunčiamos per kelis siuntinius;
  • Jei siuntėjas ir gavėjas yra privatūs asmenys;
  • Deklaruojama mažesnė prekių vertė nei yra iš tikro;
  • Pardavėjas nenurodo įmonės pavadinimo, tik adresą.

Jeigu siuntėjas neprideda pirkimo-pardavimo dokumento(„Invoice“), muitinė gali paprašyti tai padaryti Jūsų, t.y. gavėjo.

Jei turite kokios patirties su muitine, būtinai pasidalinkite komentaruose :)

Susiję įrašai:
Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?
Kodėl verta pirkti internetu?
10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje

Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?


Šiandien, kai daugeliui iš mūsų laikas tapo labai brangus, vis dažniau apsiperkame elektroninėse parduotuvėse pasitelkdami į pagalbą kompiuterį ar netgi mobilųjį telefoną. Juk labai patogu nekeliant kojos iš namų arba keliaujant užsisakyti prekę ar paslaugą iš bet kurio pasaulio kampelio. Todėl šiuo metu ypač populiarėja elektroninė komercija. Nepaisant to susiduriame ir su daugybe rizikų, kadangi nebendraujame su pardavėju tiesiogiai, neturime galimybės pačiupinėti prekės arba jos pasimatuoti, todėl vartotojas turi būti ypač budrus pirkdamas prekes elektroninėje erdvėje. Dažniausiai susiduriama su problema, jog daugelis vartotojų nežino, jog apsipirkdami elektroninėje erdvėje turi tokias pačias teises kaip ir apsipirkdami įprastai parduotuvėje, t.y., kad gali gražinti ar pakeisti prekę, susigrąžinti pinigus ir t.t.

Kokias teises turi vartotojai perkantys internetu?

Pirkdami elektroninėje erdvėje vartotojai turi tokias pačias teises kaip ir pirkdami įprastoje parduotuvėje, tačiau gali reikalauti ir daugiau. Taip yra todėl, kad perkant internetu įsigyjami daiktai, kurių prieš tai nebuvo galima nuodugniai ištyrinėti. Šios teisės galioja ne tik perkant elektroninėse parduotuvėse, bet ir įsigyjant jas iš katalogo, TV parduotuvės ar užsakant telefonu.

Kokią informaciją privalo suteikti kiekvienas pardavėjas? 

Elektroninės parduotuvės privalo nurodyti:
  • Pardavėjo kontaktinius duomenis;
  • Aiškų parduodamų prekių aprašymą;
  • Galutinę kainą, įskaitant visus mokesčius;
  • Apmokėjimo sąlygas;
  • Prekės pristatymo kainą ir laiką;
  • Informaciją apie Jūsų teises

Prekės pristatymas

Pardavėjas užsakytas prekes privalo pristatyti per 30 dienų nuo užsakymo dienos, jeigu sutartis nenumato kitaip. Jei to padaryti neįmanoma, pardavėjas privalo apie tai informuoti vartotojus. Tuomet pirkėjai turi teisę atsisakyti prekės ir atgauti sumokėtus pinigus.

Prekių grąžinimas

Jei gauta prekė nepatinka, per 7 darbo dienas galima jos atsisakyti ir atgauti sumokėtus pinigus. (Nereikia nurodyti atsisakymo priežasčių ar mokėti baudos).
Įsigijus prekę elektroninėje parduotuvėje Lietuvoje, pardavėjas privalo gražinti pinigus per 15 dienų (pirkėjui už jų siuntimą atgal nereikia mokėti). Tačiau perkant prekes iš elektroninės parduotuvės, esančios kitoje Europos Sąjungos valstybėje, gali būti, kad teks sumokėti prekės grąžinimo išlaidas ir ilgiau laukti, kol atgausite savo pinigus

Pirkėjas neturi teisės persigalvoti ir atšaukti užsakymo, jei internetu perkamos tam tikras prekės, pavyzdžiui:
  • maisto produktai ar gėrimai;
  • bilietai į koncertą ar rezervuojamas viešbučio kambarys;
  • perkama interneto aukcionuose, pvz., e-Bay;
  • daiktai yra pagaminti pagal užsakymą ar pritaikyti asmeniniams poreikiams;
  • laikraščiai, žurnalai ar kitų periodinių leidinių prenumerata.
  • jeigu įsigyti garso, vaizdo įrašai ar programinė įranga buvo išpakuota.
Jei pardavėjas nepakankamai aiškiai informuoja apie produktą, jo kainą, pristatymo ir apmokėjimo sąlygas, prekių atsisakymo sąlygas, prekės atsisakyti galima per 3 mėnesius nuo jos gavimo.
Visuomet verta atspausdinti ir saugoti pirkinio aprašymus bei kainą, užsakymo formą, užsakymo patvirtinimą ir kt.

Kur kreiptis, jei vartotojo teisės buvo pažeistos?

Jeigu iškilo problemų dėl prekių internetu užsakymo, pirmiausia vartotojui patartina kreiptis į pardavėją ir tik jam neatsakius arba nepatenkinus motyvuotos pretenzijos, kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas:

Net ir tokiu atveju, kai interneto parduotuvė, kurioje vartotojas pirko prekę ar paslaugą yra ne Lietuvoje, o kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, vartotojas turi teisę ginti savo teises, kreipdamasis į Europos vartotojų centrą, kuris yra kompetentingas nagrinėti tokio pobūdžio skundus.

Susiję įrašai:
Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?
Kodėl verta pirkti internetu?
10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje

Kodėl verta pirkti internetu?


Lietuva pasaulyje pirmauja pagal šviesolaidinio interneto prieinamumo vartotojui rodiklius, tačiau turime pripažinti, kad didžioji dalis tautiečių vis dar konservatyviai žiūri į pirkimą internetu. Prekyba internetu Lietuvoje per pastaruosius kelerius metus sparčiai išaugo ir vis dar auga, bet keletas plačiai nuskambėjusių aferų sumažino vartotojų pasitikėjimą šiuo pirkimo būdu. Tačiau ar šioje situacijoje keletas šaukštų deguto galėjo visiškai sugadinti labai skanaus medaus statinę? Privalumų perkant internetu yra iš tiesų nemažai, taigi šiame tinklaraščio įraše pateiksiu Jums keletą priežasčių, kodėl verta pirkti internetu.

Internetu pirkti pigiau nei įprastose parduotuvėse

Internetinėse parduotuvėse prekių kainos paprastai yra žemesnės nei įprastose parduotuvėse, kartais šis skirtumas gali siekti net 30 ar 40 procentų. Kodėl? Parduotuvėje siūlomų prekių antkainį didina išlaidos, kurias verslininkai patiria išlaikydami parduotuvės patalpas bei personalą. Tuo tarpu internetinių parduotuvių kaštai kur kas mažesni, todėl atsiranda galimybė pasiūlyti žymiai patrauklesnę kainą už tokios pat kokybės prekę. Visiškas mitas yra ir tai, jog internetu pirktos prekės gali būti nekokybiškos ar dažnu atveju brokuotos. Visos Lietuvoje internetu prekiaujančios įmonės prekes atsiveža iš tų pačių tiekėjų ar gamintojų sandėlių kaip ir didieji prekybos centrai.

Didesnis asortimento pasirinkimas

Vis dėl to patalpos, kuriose yra įsikūrę įvairūs prekybos centrai ir parduotuvės, nėra guminės, todėl siūlomas ribotas prekių kiekis, kuris esant dideliems pirkėjų srautams gan greitai realizuojamas. Visi suprantame, kad 100 kvadratinių metrų patalpose neįmanoma sutalpinti 150 ar daugiau skirtingų rūšių skalbimo mašinų bei šaldytuvų. Todėl lankydamiesi parduotuvėje išvystame tik dalį jos asortimento. Visai kita situacija yra internete. Internetinė parduotuvė – tai lyg didžiulis virtualus sandėlis ir tuo pačiu informacijos bankas be sienų, kuriame galime surasti žymiai didesnį prekių asortimentą. Be to, internetinės prekybos veiklą vystančios įmonės pageidaujamas prekes, kurių šiuo metu neturi, visada gali greitai užsakyti iš artimiausio gamintojui ar tiekėjui priklausančio sandėlio bei operatyviai pristatyti jums tiesiai į namus ar darbovietę.

Pirkti internetu patogu

Jei jau prakalbome apie pristatymą į namus, tai reikėtų nepamiršti vieno iš didžiausių pirkimo internetu privalumų. Juk ne kiekvienas iš mūsų mėgstame savo savaitgalį gaišti važinėjant po parduotuves ieškant sau tinkamos prekės. Daug maloniau laiką leisti gryname ore, sėdėti lauko terasoje ar gulėti šiltai apsiklojus lovoje su kavos puodeliu ir rinktis savo pageidaujamas prekes internetu.  Viskas, ko reikia tik interneto ryšio, kompiuterio, keleto mygtukų paspaudimų ir prekė jau pati juda pas Jus.

Bijote likti apgauti?

Tikriausiai didžiausias spartesnio internetinės prekybos augimo stabdis mūsų šalyje yra vartotojų nepasitikėjimas šia paslauga. Vis dėl to esame pripratę pinigus mokėti už tai, ką pamatome, paliečiame bei visiškai įsitikiname bent jau dėl išorinės daikto kokybės buklės. Šiuo metu kai kurios internetinės parduotuvės Lietuvoje jau taiko ir neišankstinį apmokėjimo už prekes būdą - siūlo susimokėti jas gavus iš siuntinių tarnybos darbuotojo. Toks sprendimas daugeliui iš mūsų nuima tą naštą, kai turime susimokėti už pirkinį „aklai“ bei nervingai laukti pristatymo datos. Galiausiai, internetinėms parduotuvės galioja tie patys įstatymai, kaip ir kitiems mažmeninę prekybą Lietuvoje vystantiems objektams. Todėl įstatymas yra visada vartotojo pusėje.
Pirkimas internetu šiandien jau nėra naujiena visame pasaulyje. Kitose Europos šalyse apsipirkimas internetu tampa kasdienine norma. Reikia tikėtis, kad Lietuvoje greitu metu pirkimas internetu taip pat taps neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, nes tai patogus, patikimas, pigus ir laiką taupantis būdas įsigyti prekę.

Būtų įdomu sužinoti, kokia tinklaraščio skaitytojų patirtis perkant internetu. Kaip Jūs žiūrite į pirkimą internetu? Ar perkate patys? Ar pritariate, kad pirkti internetu iš tiesų verta? Galbūt ko nors pasigendate?  Su kokiais sunkumais susiduriate? Kviečiu išreikšti savo nuomonę ir pasidalinti patirtimi komentaruose. Jeigu turite klausimų, drąsiai klauskite :)

Susiję įrašai:
Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?
Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?
10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje