Populiarūs įrašai

penktadienis, kovo 02, 2012

Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?


Šiandien, kai daugeliui iš mūsų laikas tapo labai brangus, vis dažniau apsiperkame elektroninėse parduotuvėse pasitelkdami į pagalbą kompiuterį ar netgi mobilųjį telefoną. Juk labai patogu nekeliant kojos iš namų arba keliaujant užsisakyti prekę ar paslaugą iš bet kurio pasaulio kampelio. Todėl šiuo metu ypač populiarėja elektroninė komercija. Nepaisant to susiduriame ir su daugybe rizikų, kadangi nebendraujame su pardavėju tiesiogiai, neturime galimybės pačiupinėti prekės arba jos pasimatuoti, todėl vartotojas turi būti ypač budrus pirkdamas prekes elektroninėje erdvėje. Dažniausiai susiduriama su problema, jog daugelis vartotojų nežino, jog apsipirkdami elektroninėje erdvėje turi tokias pačias teises kaip ir apsipirkdami įprastai parduotuvėje, t.y., kad gali gražinti ar pakeisti prekę, susigrąžinti pinigus ir t.t.

Kokias teises turi vartotojai perkantys internetu?

Pirkdami elektroninėje erdvėje vartotojai turi tokias pačias teises kaip ir pirkdami įprastoje parduotuvėje, tačiau gali reikalauti ir daugiau. Taip yra todėl, kad perkant internetu įsigyjami daiktai, kurių prieš tai nebuvo galima nuodugniai ištyrinėti. Šios teisės galioja ne tik perkant elektroninėse parduotuvėse, bet ir įsigyjant jas iš katalogo, TV parduotuvės ar užsakant telefonu.

Kokią informaciją privalo suteikti kiekvienas pardavėjas? 

Elektroninės parduotuvės privalo nurodyti:
  • Pardavėjo kontaktinius duomenis;
  • Aiškų parduodamų prekių aprašymą;
  • Galutinę kainą, įskaitant visus mokesčius;
  • Apmokėjimo sąlygas;
  • Prekės pristatymo kainą ir laiką;
  • Informaciją apie Jūsų teises

Prekės pristatymas

Pardavėjas užsakytas prekes privalo pristatyti per 30 dienų nuo užsakymo dienos, jeigu sutartis nenumato kitaip. Jei to padaryti neįmanoma, pardavėjas privalo apie tai informuoti vartotojus. Tuomet pirkėjai turi teisę atsisakyti prekės ir atgauti sumokėtus pinigus.

Prekių grąžinimas

Jei gauta prekė nepatinka, per 7 darbo dienas galima jos atsisakyti ir atgauti sumokėtus pinigus. (Nereikia nurodyti atsisakymo priežasčių ar mokėti baudos).
Įsigijus prekę elektroninėje parduotuvėje Lietuvoje, pardavėjas privalo gražinti pinigus per 15 dienų (pirkėjui už jų siuntimą atgal nereikia mokėti). Tačiau perkant prekes iš elektroninės parduotuvės, esančios kitoje Europos Sąjungos valstybėje, gali būti, kad teks sumokėti prekės grąžinimo išlaidas ir ilgiau laukti, kol atgausite savo pinigus

Pirkėjas neturi teisės persigalvoti ir atšaukti užsakymo, jei internetu perkamos tam tikras prekės, pavyzdžiui:
  • maisto produktai ar gėrimai;
  • bilietai į koncertą ar rezervuojamas viešbučio kambarys;
  • perkama interneto aukcionuose, pvz., e-Bay;
  • daiktai yra pagaminti pagal užsakymą ar pritaikyti asmeniniams poreikiams;
  • laikraščiai, žurnalai ar kitų periodinių leidinių prenumerata.
  • jeigu įsigyti garso, vaizdo įrašai ar programinė įranga buvo išpakuota.
Jei pardavėjas nepakankamai aiškiai informuoja apie produktą, jo kainą, pristatymo ir apmokėjimo sąlygas, prekių atsisakymo sąlygas, prekės atsisakyti galima per 3 mėnesius nuo jos gavimo.
Visuomet verta atspausdinti ir saugoti pirkinio aprašymus bei kainą, užsakymo formą, užsakymo patvirtinimą ir kt.

Kur kreiptis, jei vartotojo teisės buvo pažeistos?

Jeigu iškilo problemų dėl prekių internetu užsakymo, pirmiausia vartotojui patartina kreiptis į pardavėją ir tik jam neatsakius arba nepatenkinus motyvuotos pretenzijos, kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas:

Net ir tokiu atveju, kai interneto parduotuvė, kurioje vartotojas pirko prekę ar paslaugą yra ne Lietuvoje, o kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, vartotojas turi teisę ginti savo teises, kreipdamasis į Europos vartotojų centrą, kuris yra kompetentingas nagrinėti tokio pobūdžio skundus.

Susiję įrašai:
Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?
Kodėl verta pirkti internetu?
10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje

16 komentarų:

  1. Pirkčiau tik iš tokios parduotuvės internete, kur į atsiėmimo vietą galėčiau nuvažiuoti pats ir atsiimti prekę tiesiai iš pardavėjo asmeniškai. O visokie, siūlantys prekę ir esantys nežinia kur, kažkaip pasitikėjimo kol kas Lietuvoje nekelia...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O tai važiuosi pvz iš vilniaus į klaipėdą ? o jei esi tame pačiame mieste , kaip ir pardavėjas, dažniausiai pristatys į vietą ir dažniausiai nemokamai. O jei gauni sąskaitą faktūrą ar kasos čekį, tai ko bijai, juk ne turguj perki, garantinį bevei visada atlieka servisai, kurie nepriklauso nuo pardavėjo.

      Panaikinti
  2. elektroninese parduotuvese pasitaiko ir tokiu veikeju, kurie paskambina ta diena kai turi gauti preke ir pasako kad jos kaina padidejo, primokekite, brangieji, arba pirkit ka nors kita :D man taip nutiko su elektroniniu prietaisu. kreipiausi i vartotoju teisiu tarnyba, kuri issprende ginca mano naudai. tik prekes kol kas negavau, nes terminas dar nepraejo, tai dabar laukiu ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. prašyčiau gražinti pinigus, ir viskas, nusipirkčiau kitur

      Panaikinti
  3. Geriausia parduotuve kuria rekomenduoja draugas, tai taip as ir atradau varle.lt jau metai perku ko prireikia ir be jokiu nesklandumu

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. na deja, bet mano manymu mulas.lt smarkiai atsilieka nuo tos varles...

      Panaikinti
  4. www.papuosalaipigiau.lt super pardavejai, papuosalu pasirinkimas labai didelis

    AtsakytiPanaikinti
  5. aš dažnai naudojuosi leidinių prenumeratos akcija el. parduotuvėse, nes kitur tokių kainų negaunu.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Elektroniniu parduotuviu kurimas
    dabar labai populiarus, visi turi po savo e. parduotuvę..:)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Mike2015 m. balandžio 29 d. 12:19
    aš dažnai naudojuosi leidinių prenumeratos akcija el. parduotuvėse, nes kitur tokių kainų negaunu.

    ----

    Paantrinčiau Mike. Aš irgi naudojuos prenumeratoms:)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Man tai nepatinka, kad siuntų pristatymas gali trukti net iki 30 dienų. Juk tai tikrai labai ilgas laiko tarpas.

    AtsakytiPanaikinti
  9. Manau, kad galima pirkti tik tada, kai tikrai pasitiki internetine parduotuve .

    AtsakytiPanaikinti
  10. VISAS SKAITYKITE ŠIĄ TESTAMONĄ, KAIP GAUTI MANO PASKOLĄ IŠ TEISĖS IR PATIKĖTOS PASKOLOS ĮMONĖS. Mano vardas Kjerstin Lis, aš ieškojau paskolos savo skoloms padengti, visi, kuriuos sutikau, sukčiaujo ir pasiėmė pinigus, kol galiausiai sutikau poną Benjaminą. Breilis Lee Jis man suteikė 450 000,00 R paskolą. Jis padėjo ir kitiems mano kolegoms. Aš kalbu kaip laimingiausias žmogus visame plačiame pasaulyje šiandien ir pasakiau sau, kad bet kuris skolintojas, kuris gelbsti mano šeimą nuo mūsų blogos padėties, pasakysiu vardą visam plačiajam pasauliui ir aš su džiaugsmu sakau, kad mano šeima grįžo į gera, nes man reikėjo paskolos, kad pradėčiau visą gyvenimą, nes esu vieniša mama su 3 vaikais ir visas pasaulis atrodė, kad ji kabojo ant manęs, kol turėjau galvoje, kad Dievas atsiuntė paskolos davėją, kuris pakeitė mano gyvenimą ir mano šeimos, Dievo bijojo skolintojas, pone, Benjaminas, jis buvo Gelbėtojas, dievas, išsiųstas gelbėti mano šeimos, ir iš pradžių maniau, kad tai nebus įmanoma, kol negausiu paskolos, pakviečiau jį į savo šeimą. - viso vakarėlio, kurio jis neatsisakė, ir patarsiu kiekvienam, kuriam tikrai reikia paskolos, susisiekti su ponu Benjamin Breil Lee el. paštu (Lfdsloans@outlook.com), nes jis yra supratingiausias ir nuoširdžiausias paskolos davėjas. kada nors susitiko su rūpestinga širdimi. Jis nežino, kad aš tai darau, skleisdamas mano linkėjimą į mane, tačiau manau, kad turėčiau tuo pasidalinti su jumis, kad išvengtumėte sukčių. Prašau, saugokitės apsimetinėtojų ir susisiekite su tinkama paskolų bendrove el. Paštu per Lfdsloans@outlook. com arba „WhatsApp“ + 1-989-394-3740. .

    AtsakytiPanaikinti