Populiarūs įrašai

penktadienis, kovo 02, 2012

Kokie mokesčiai taikomi prekėms, įsigytoms užsienio elektroninėse parduotuvėse?


Pirkdami Europos Sąjungos ribose, jokių papildomų išlaidų nepatirsite - mokėsite tik už įsigytas prekes ir jų pristatymą. Pagal šiuo metu galiojančius įstatymus, iš trečiųjų šalių internetu pirkti siuntiniai apmokestinami tokia tvarka:

PVM — Pridėtinės vertės mokestis. Šiuo metu jis yra lygus 21%. Mokestis taikomas, kai:
Prekė yra komercinio pobūdžio ir viršyja 75 litų sumą.
Prekė yra nekomercinio pobūdžio ir viršyja 160 litų sumą.

Muito mokestis. Tai kintamo dydžio mokestis*, paprastai apie 3%. Taikomas tuomet, kai:
Prekė viršyja 150 eurų (518lt) sumą.
Jei siuntą nekomercinė ir yra iki 700 eurų (2400lt) vertės, taikomas pastovus 2.5% muito mokestis.

* Iš trečiųjų šalių importuojamų (atsiunčiamų) prekių muito tarifus galima rasti Lietuvos muitinės tinklalapyje, adresu: www.cust.lt, rubrikoje "Integruotas tarifas LITAR". Importo muitas priklauso nuo konkrečios prekės kodo.

Svarbu: PVM ir muito mokesčiai skaičiuojami nuo sumos, gautos prie tikros prekės kainos pridėjus siuntimo išlaidas. Jei nurodyta, jog siuntimas nemokamas muitinė gali paskaičiuoti siuntimo kainą pati.

Jeigu siuntinys yra gabenamas ne paprastu paštu, o per privačias kurjerių kompanijas kaip TNT, UPS, DHL, FedEx ir kt., gali tekti sumokėti už muitinės tarpininko paslaugas. Tai gali kainuoti  50-200 litų.

Kokios siuntos laikomos nekomercinio pobūdžio siuntomis?
  • Jeigu siuntos nėra siunčiamos reguliariai;
  • Susideda tik iš gavėjo ar jo šeimos asmeniniam vartojimui skirtų daiktų, nei savo pobūdžiu, nei kiekiu nepanašių į komercinius;
  • Yra siuntėjo siunčiamos gavėjui be jokio užmokesčio.

Kaip siuntą galima „padaryti“ nekomercine ir išvengti muito bei PVM mokesčių?

  • Siuntėjas ją deklaruoja kaip dovaną(„gift“);
  • Prekės siunčiamos per kelis siuntinius;
  • Jei siuntėjas ir gavėjas yra privatūs asmenys;
  • Deklaruojama mažesnė prekių vertė nei yra iš tikro;
  • Pardavėjas nenurodo įmonės pavadinimo, tik adresą.

Jeigu siuntėjas neprideda pirkimo-pardavimo dokumento(„Invoice“), muitinė gali paprašyti tai padaryti Jūsų, t.y. gavėjo.

Jei turite kokios patirties su muitine, būtinai pasidalinkite komentaruose :)

Susiję įrašai:
Ką turėčiau žinoti pirkdamas prekes elektroninėje parduotuvėje?
Kodėl verta pirkti internetu?
10 populiariausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje

18 komentarų:

  1. Mane muitinė nuskausmino už dvi knygas iš JAV, kurių vertė ~50 USD. Ir dar muitą ne tik knygom priskaičiavo, bet ir shippingui. Jeigu šitą postą būčiau perskaitęs anksčiau, abejoju ar ar išvis būčiau pirkęs :D

    AtsakytiPanaikinti
  2. Sveiki , gal kas siunčiasi iš UK , gali brukštelti internetinių parduotuvių adresiukų? Ačiū

    AtsakytiPanaikinti
  3. Dažnai perku iš dealextreme.com, jie pristato nemokamai ir visas savo prekes žymi kaip "gift", tad kiek siunčiausi, tiek nieko niekada neteko primokėti. :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Sveiki, galvoju nusipirkti Gucci rankine is kinijos,ar nebus problemu su muitine del vardiniu daiktu?rankines kaina apie 120 $,zadejo pazymeti kaip dovana,tai gal nereikes moketi pvm?
    Dekoju uz atsakyma.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Siunciausi foto blykste kuri ebay kainavo 70lt.
    Siunte man kaip GIFT.
    Muitine prisikabino ir pati ivetinus pagal asave uzdejo muita ir pvm gal virs 100lt.

    As pasiskaiciau www.cust.lt ir parasiau skunda.
    (jei siuncia fizinis fiziniui neratlygintinai tai NEGALI BUTI jokiu mokesciu prekei kurios verte mazesne kaip 160lt)
    Mano atveju siuntejas buvo ivertines gal 10usd.

    NEPASIDUOKITE mulkinami ir zinokite savo TEISES.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. uzmirsau parasyt kad mano skunda patenkino ir panaikino visus mokescius.

      Panaikinti
  6. asmeniškai aš iš užsienio parduotuvių perku prekes tik su nemokamu pristatymu ir tik iki 75 litų. Dažniausiai - smulkmenas, dovanas ir pan. "Rimtesnius" daiktus (techniką ir pan.) perku iš Lietuvos el. parduotuvių. Viena mėgstamiausių - varle.lt

    AtsakytiPanaikinti
  7. Kiek teko lyginti kainas, kokią techniką pirkti iš užsienio, bent man, neapsimoka, ir būtent todėl pirmenybę teikiu Lietuvos el parduotuvėms. Kai kurios (pvz., ta pat varle) suteikia galimybę prekes atsiimti nemokamai, ir šiaip - mažiau rūpesčių, jei nori atgauti pinigus ar pakeisti nekokybišką prekę.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Mane tai vilioja kainos užsienio parduotuvėse, bet siuntų pristatymas užtrunka gana ilgai, tai nevisada susigundau pirkti

    AtsakytiPanaikinti
  9. Aš iš užsienio elektroninių parduotuvių ir perku tik iki 100lt. Ir vis laukiu kada panašiomis man aktualiomis prekėmis prekiaus Lietuvoje parduotuvėse. :)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Man taip ir buvo teko susimokėti už muitinės tarpininkavimo paslaugas. Kadangi siuntinys, kaip ir rašote buvo gabenamas ne paprasčiausiu paštu.

    AtsakytiPanaikinti
  11. Thanks for the great post. I have been visiting your site often and I find it really interesting and informative.

    AtsakytiPanaikinti
  12. Na, aš nežinau, jau geriau, kad ir mokamos dhl siuntos ir paslaugos, nei apskritai negauti savo siuntinuko. :) Kažkaip ramiau būna kai tiesiai į namus pristato mano daiktą.

    AtsakytiPanaikinti
  13. Kroviniu pervezimas i norvegija mano sritis, todėl dažnai tenka susidurti su muitine, ypač kai Norge nėra ES. Bet jie pernelyg nesispardo su muitu. Svarbu, kad tik viskas būtų gerai užpildyta ten. O iš esmės, muitininkai yra "DIEVAI" tai jie arba nori praleidžia, arba ne ir deda jiems palankius mokesčius :)

    AtsakytiPanaikinti
  14. Na tikrai mokesčiai nėra maži, gal labiau vertėtų naudoti lietuviškas internetines parduotuves .

    AtsakytiPanaikinti
  15. Prekiauju drabužiais elektroninėje parduotuvėje, perkamų ir įvežamų rūbų kiekiai gana dideli, kainos įvairios, iš pradžių pati skaičiuodavau kainas ir rengdavau dokumentus, bet kai pardavimai išaugo ir užsakomų prekių kiekis padidėjo trigubai, nusprendžiau naudotis tarpininkais. Šiek tiek daugiau sumoku už paslaugas, bet esu tikra, kad viskas bus gerai, sutaupau daug ir taip brangaus laiko!

    AtsakytiPanaikinti
  16. VISAS SKAITYKITE ŠIĄ TESTAMONĄ, KAIP GAUTI MANO PASKOLĄ IŠ TEISĖS IR PATIKĖTOS PASKOLOS ĮMONĖS. Mano vardas Kjerstin Lis, aš ieškojau paskolos savo skoloms padengti, visi, kuriuos sutikau, sukčiaujo ir pasiėmė pinigus, kol galiausiai sutikau poną Benjaminą. Breilis Lee Jis man suteikė 450 000,00 R paskolą. Jis padėjo ir kitiems mano kolegoms. Aš kalbu kaip laimingiausias žmogus visame plačiame pasaulyje šiandien ir pasakiau sau, kad bet kuris skolintojas, kuris gelbsti mano šeimą nuo mūsų blogos padėties, pasakysiu vardą visam plačiajam pasauliui ir aš su džiaugsmu sakau, kad mano šeima grįžo į gera, nes man reikėjo paskolos, kad pradėčiau visą gyvenimą, nes esu vieniša mama su 3 vaikais ir visas pasaulis atrodė, kad ji kabojo ant manęs, kol turėjau galvoje, kad Dievas atsiuntė paskolos davėją, kuris pakeitė mano gyvenimą ir mano šeimos, Dievo bijojo skolintojas, pone, Benjaminas, jis buvo Gelbėtojas, dievas, išsiųstas gelbėti mano šeimos, ir iš pradžių maniau, kad tai nebus įmanoma, kol negausiu paskolos, pakviečiau jį į savo šeimą. - viso vakarėlio, kurio jis neatsisakė, ir patarsiu kiekvienam, kuriam tikrai reikia paskolos, susisiekti su ponu Benjamin Breil Lee el. paštu (Lfdsloans@outlook.com), nes jis yra supratingiausias ir nuoširdžiausias paskolos davėjas. kada nors susitiko su rūpestinga širdimi. Jis nežino, kad aš tai darau, skleisdamas mano linkėjimą į mane, tačiau manau, kad turėčiau tuo pasidalinti su jumis, kad išvengtumėte sukčių. Prašau, saugokitės apsimetinėtojų ir susisiekite su tinkama paskolų bendrove el. Paštu per Lfdsloans@outlook. com arba „WhatsApp“ + 1-989-394-3740. .

    AtsakytiPanaikinti
  17. tikrai noriu padėkoti LAPO mikrofinansui už tai, kad suteikė 19 000 eurų paskolą sergančiam vaikui prižiūrėti. jei jums reikia skubios paskolos, venkite suklastotų skolintojų ir kreipkitės tikros paskolos bendrovės el. paštu lapofunding960@gmail.com
    „Whatsapp“ +447883183014

    AtsakytiPanaikinti